Over de helft - Reisverslag uit El Ejido, Spanje van Nick Broch - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit El Ejido, Spanje van Nick Broch - WaarBenJij.nu

Over de helft

Blijf op de hoogte en volg Nick

09 Juni 2015 | Spanje, El Ejido

De tijd gaat hard, we zijn inmiddels aan de 5e week bezig en dat betekent dus dat we al over de helft zijn. Begin van vorige week zijn we begonnen met 1 warenhuis van onze locatie (totaal zijn er 4 warenhuizen op onze locatie) helemaal leeg te ruimen. Het grootste deel van de planten in dit warenhuis stonden op de grond maar daar gaat verandering in komen. Nadat het warenhuis leeg was zijn we begonnen met nieuwe 'tafels' te maken waar de planten op komen te staan. Hier in spanje bestaat zo'n tafel uit een aantal betonnen blokken (die waren aardig zwaar, zeker in het warme weer!) met een groot rek erop waar de potten dan in kunnen staan. Het plaatsen van de blokken deden Johnno en ik samen met een collega. Wij op Westlands tempo, hij op Spaans tempo. Spaans tempo houdt in: 1 blok pakken, 5min kijken of hij goed staat (in sommige gevallen stond ie toen nog niet eens goed) en 5min uitrusten omdat het zo warm was. Even ter vergelijking, in de tussentijd hadden Johnno en ik al 10 blokken per persoon neergezet. Nadat we klaar waren hadden we nog een half uurtje tot einde van de dag. De bedrijfsleider zei: ga maar even potjes vullen maar wel heel langzaam, want jullie hebben erg snel gewerkt... Oke, het zal wel haha.
Inmiddels zijn we ook begonnen met het bevestigen van nieuwe druppelslangen voor deze tafels.

Afgelopen weekend hebben we een erg leuk weekend gehad. We zijn, zoals ik in het vorige verslag al had verteld, op bezoek geweest bij een oud klasgenoot van mij van de basisschool. Hij woont hier sinds vorige week omdat hij hier een baan heeft gevonden. Hij woont in een mooi appartementje in El Toyo, aan de andere kant van Almeria. We hebben smiddags in z'n achtertuintje gezeten en 's avonds hebben we in de stad de Champions League finale gekeken. Dit was best geinig tussen de supporters van Barcelona... Daarna zijn we gaan stappen in Almeria. De geplande dag strand op de volgende dag kwam dus ook goed van pas...

Tot volgende week!

• 10 Juni 2015 - 09:47

Frans:

Ja, qua werktempo zit er wel is verschil tussen Westlanders en anderen. Hoef je denk ik nog geeneens voor naar Spanje....... Heb je nog geluk dat ze niet boos worden, kan ook nog gebeuren! Als ik het lees gaat het verder prima daar, houden zo. Nog veel plezier.

• 10 Juni 2015 - 15:05

Nicolet:

Je bent inderdaad al over de helft heen en als ik zo je berichten lees, redden jullie het daar wel. Je schrijft leuk en ik moest vooral lachen hoe je het verschil tussen het Spaanse en Westlandse tempo beschrijft. Leuk dat je Ruud hebt ontmoet en dat jullie het weekend met elkaar hebben doorgebracht. Ga zo door en voor je het weet is deze leerzame periode weer achter de rug. Probeer nog wat leuke uitstapjes te maken in de buurt van ALmeria als je er nu toch zit. Succes verder!

• 10 Juni 2015 - 15:33

Raymond Hedges:

Wij weten hier inderdaad wel wat werken is! Veel plezier nog daar!

Gr

Raymond Hedges