De eerste week - Reisverslag uit El Ejido, Spanje van Nick Broch - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit El Ejido, Spanje van Nick Broch - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Nick

17 Mei 2015 | Spanje, El Ejido

Na een rommelige zoektocht naar een stage in het buitenland heb ik dan toch een bedrijf gevonden in Spanje, samen met Donny en Johnno vertrokken we afgelopen zondag (10 mei) naar Malaga. Vanaf daar moesten we nog 4 uur met de bus voordat we in El Ejido waren, het dorpje waar ons stagebedrijf is gevestigd. Toen we daar aankwamen werden we opgehaald door Fransisco. Hij liet ons zien waar het bedrijf was en bracht ons vervolgens naar het appartement. Het appartement is opzich een prima ruimte maar heeft helaas geen wifi en geen tv (maar die tv gaat er als het goed is komen!). Maandag zijn we naar het bedrijf gegaan en hebben daar kennis gemaakt met Ton Oolsthoorn, de eigenaar van het bedrijf Plantal Producionnes. Hij heeft ons het een en ander vertelt over het bedrijf en heeft ons een rondleiding gegeven. Daarna kregen we tijd om het dorpje te verkennen en boodschappen te doen. Dinsdag was onze eerste werkdag. Donny moest op de hoofdlocatie aan de slag en Johnno en ik gingen naar de andere vestiging. Onze werkzaamheden bestonden deze week uit bestellingen rapen, planten schoonmaken, stekjes poten en potjes vullen. Qua temperatuur is het ook nog wel redelijk uit te houden, zolang je maar genoeg drinkt.
Verder proberen we om en om te koken, wat tot nu toe erg goed gaat! ’s Avonds hebben we deze week de halve finales van de Champions League gekeken tussen de fans van Barcelona en Real Madrid, ook wel een keertje grappig. Donderdag en zaterdag zijn we naar het strand van Almerimar geweest, en zoals altijd ben ik weer lekker verbrand… Op dit moment zitten we op het terras Zwolle – Feyenoord te kijken, want dat blijf ik natuurlijk ook volgen!
Komende week staat er weer een volle werkweek op het programma en zondag zijn we van plan om een dagje naar Almeria te gaan.

• 17 Mei 2015 - 21:16

Raymond Hedges:

Hi Nick,

Fijn te horen dat de eerste dagen goed verlopen zijn. Let op jezelf, koop wat aftersun en tot snel!

Gr

Raymond Hedges

• 18 Mei 2015 - 11:18

Frans:

Hoi Nick, laat je moeder het maar niet lezen, dat je kan koken! Afwassen ook? Ik hoop niet dat je erg teleurgesteld was door Feyenoord, Fred Rutte kan jullie nu wel komen helpen, die is tijdelijk zonder baan. Ik ben wel benieuwd naar foto's en zeg tegen Johnno en Donny dat ik ook graag hun avonturen wil lezen!

Nog veel plezier.

• 18 Mei 2015 - 16:19

Klet:

Hoi Nick,

de kooklessen die ik je heb gegeven komen nu goed van pas! Leuk je verslag te lezen. Geniet van de zon want hier is het koud en nat op dit moment. Ja, je zal je weleens vervelen zonder wifi bereik. Dan moet je andere activiteiten verzinnen! Nog veel plezier.